Ozonoterapię stosuję od 2004 r.
Ozonoterapia polega na kontrolowanym wykorzystaniu silnych właściwości utleniających ozonu, który niszczy bakterie powodujące próchnicę i jej powikłania oraz leczy stany zapalne i infekcje w obrębie jamy ustnej.
Aplikacja ozonu trwa kilkadziesiąt sekund i jest całkowicie bezpieczna i bezbolesna.
Poniżej znajdą Państwo najczęstsze zastosowania ozonu w stomatologii.
STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA, DZIECIĘCA i LECZENIE KANAŁOWE
Ozon przyśpiesza remineralizację szkliwa, co w przypadku ubytków powierzchownych stwarza szansę uniknięcia wiertła.
Zastosowanie ozonu w leczeniu próchnicy głębokiej (zęby stałe i mleczne) pomaga zwalczyć odwracalne stany zapalne miazgi zęba. Zdolność ozonu do głębokiej penetracji twardej tkanki zęba pomaga osiągnąć długotrwały efekt terapeutyczny - zminimalizować ryzyko wystąpienia powikłań np. wymagających leczenia kanałowego.
W przeciwieństwie do szeroko stosowanego w leczeniu kanałowym podchlorynu sodu, ozon w dawkach terapeutycznych nie ma działań toksycznych. Jest kilkaset razy silniejszym środkiem utleniającym niż woda utleniona. Potwierdzono, że ozon jest najsilniejszym antyseptykiem stosowanym w stomatologii. Dzięki małej molekule ozon penetruje i odkaża kanaliki boczne, niedostępne innym antyseptykom.
Powyższe właściwości ozonu przekładają się na skuteczność leczenia kanałowego.
Ozonowanie bruzd przed lakowaniem zapewnia ich jałowość, co przekłada się na długotrwałą skuteczność zabiegu lakowania.
Ozonoterapia wspomaga leczenie nadwrażliwości szyjek zębowych i zmniejsza ryzyko nawrotu dolegliwości.
Przeciwzapalne i odkażające właściwości ozonu zwiększają szanse utrzymania zęba przy życiu w przypadku ukruszenia/odłamania jego znacznej części. Należy jednak pamiętać, że w przypadku tego typu urazu niezbędna jest jak najszybsza interwencja stomatologa.
CHOROBY BŁONY ŚLUZOWEJ JAMY USTNEJ
Ozon:
- za pomocą indukcji enzymów wzmacnia naturalne właściwości antyrodnikowe komórek,
- wzmaga przepływ krwi w najdrobniejszych naczyniach i natlenowanie erytrocytów,
- wyzwala czynniki wzrostowe i aktywuje ich syntezę dla tworzenia nabłonka,
w rezultacie przyśpieszając gojenie ran, aft i zajadów.
Przy opryszczce wargowej i aftach efekt uśmierzający ból oraz terapeutyczny, w większości przypadków jest zauważalny przez pacjenta już w chwilę po zabiegu ozonowania.
W leczeniu parodontozy oraz zmienionych zapalnie kieszonek dziąsłowych zastosowanie ozonu: zwalcza infekcję, znosi stany zapalne, zmniejsza krwawienie, uśmierza ból.
CHIRURGIA STOMATOLOGICZNA
Kość, w której tkwi ząb, jest tkanką o mniejszych zdolnościach obronnych spowodowanych słabym unaczynieniem. Dlatego też, ozonowanie zębodołu i miejsc założenia szwów po ekstrakcji, a w szczególności po ekstrakcji trudnej, przyśpiesza gojenie, zmniejsza ryzyko powikłań.
Najlepszą ochroną dla gojącej się rany po ekstrakcji jest wykształcenie się pełnowartościowego skrzepu. Gdy to nie nastąpi może dojść do powikłań w postaci np. suchego zębodołu, często bolesnej i długotrwałej dolegliwości. Zastosowanie w takim przypadku ozonoterapii stanowi ważne uzupełnienie leczenia i uśmierza ból.
Ozonoterapię stosuje się przy utrudnionym wyrzynaniu się „zęba mądrości”, w celu złagodzenia stanu zapalnego i uśmierzenia bólu.
PROTETYKA
Zabiegi z zakresu protetyki łączą się często ze znacznym szlifowaniem zębów dla stworzenia podłoża pod uzupełnienie protetyczne. Szlifowanie jest dużym urazem dla zęba, ze względu na częściową lub całkowitą utratę szkliwa - naturalnej ochrony zęba. Ważne jest, aby zęby znajdujące się pod uzupełnieniem były w jak najlepszej kondycji. Dezynfekcja ozonem oszlifowanych zębów i uzupełnień protetycznych pomaga zapobiec stanom zapalnym miazgi i próchnicy pod uzupełnieniem. Ponadto ozonowanie pomaga przywrócić stan miazgi zęba do równowagi, co wydatnie zwiększa prawdopodobieństwo bezproblemowego użytkowania uzupełnień protetycznych.

OFERTA GABINETU

• Stomatologia zachowawcza